Το διάστημα 9-12 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, το 10ο διεθνές συνέδριο της Εννοιολογικής Αλλαγής με τίτλο Conceptual Change Meets Other Disciplines που αποτελεί δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ερευνητών για την Μάθηση και τη Διδασκαλία (EARLI).
Στα πλαίσια του συνεδρίου διεθνώς καταξιωμένοι ερευνητές θα παρουσιάσουν αποτελέσματα της έρευνάς τους σε ζητήματα που αφορούν την μάθηση και τη διδασκαλία εννοιών από διάφορα γνωστικά πεδία όπως μαθηματικά, φυσική, γλώσσα, ιστορία, κτλ.
Το συγκεκριμένο συνέδριο αποτελεί πρωτοβουλία του επίκουρου καθηγητής του τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Κωνσταντίνου Π. Χρήστου, γίνεται σε συνδιοργάνωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με το πανεπιστήμιο Ben Gurion του Ισραήλ και υποστηρίχθηκε οικονομικά τόσο από την τοπική αυτοδιοίκηση (Δήμος και Περιφέρεια) όσο και εταιρίες και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.
Οι εργασίες του συνεδρίου θα γίνουν στην αγγλική γλώσσα και θα είναι ανοιχτές προς το κοινό, τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς της περιοχή με ένα συμβολικό ποσό.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Θεματικές του συνεδρίου
Το συνέδριο αποτελεί δράση του Special Interest Group (SIG 3) του EARLI (European Association for Research in Learning and Instruction) που διαπραγματεύεται το ζήτημα της Εννοιολογικής Αλλαγής (Conceptual Change) στη μάθηση και τη διδασκαλία. Μέσα από τα διάφορα θεωρητικά πλαίσια που έχουν διαμορφωθεί για την εννοιολογική αλλαγή διερευνώνται ζητήματα που άπτονται της διδασκαλίας και της μάθησης εννοιών από διάφορα γνωστικά αντικείμενα, από τις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά, μέχρι τη μάθηση της γλώσσας, της ιστορίας, κτλ. Μελετώνται κοινωνικοί, γνωστικοί και συναισθηματικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση με εννοιολογική αλλαγή, προβλήματα στους λογικούς συλλογισμούς που μπορούν να προκύψουν καθώς και τρόποι παρέμβασης. Η προσέγγιση αυτών των ζητημάτων γίνεται με ποικιλία μεθοδολογιών και εξετάζονται από φιλοσοφικής και επιστημολογικής, μέχρι νευροφυσιολογικής, γνωστικής και εκπαιδευτικής σκοπιάς, καταλήγοντας συχνά σε εκπαιδευτικές εφαρμογές που αφορούν δημιουργία νέων πρακτικών στη διδασκαλία, διδακτικών παρεμβάσεων και υποστηρικτικού υλικού σε νέα περιβάλλοντα μάθησης, που οδηγούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.
Θερινό Σχολείο
Στα πλαίσια παράλληλων δραστηριοτήτων του συνεδρίου θα διοργανωθεί θερινό σχολείο για φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και νέους ερευνητές, όπου μέσα από εργαστήρια και σεμινάρια που θα προσφέρουν καταξιωμένοι καθηγητές διεθνούς εμβέλειας, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα μεθοδολογικά και θεωρητικά τους εργαλεία, να πάρουν ανατροφοδότηση για την έρευνά τους που βρίσκεται σε εξέλιξη και να διδαχθούν τρόπους να γράφουν επιστημονικά κείμενα προς δημοσίευση σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Στα πλαίσια του συνεδρίου διεθνώς καταξιωμένοι ερευνητές θα παρουσιάσουν αποτελέσματα της έρευνάς τους σε ζητήματα που αφορούν την μάθηση και τη διδασκαλία εννοιών από διάφορα γνωστικά πεδία όπως μαθηματικά, φυσική, γλώσσα, ιστορία, κτλ.
Το συγκεκριμένο συνέδριο αποτελεί πρωτοβουλία του επίκουρου καθηγητής του τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Κωνσταντίνου Π. Χρήστου, γίνεται σε συνδιοργάνωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με το πανεπιστήμιο Ben Gurion του Ισραήλ και υποστηρίχθηκε οικονομικά τόσο από την τοπική αυτοδιοίκηση (Δήμος και Περιφέρεια) όσο και εταιρίες και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.
Οι εργασίες του συνεδρίου θα γίνουν στην αγγλική γλώσσα και θα είναι ανοιχτές προς το κοινό, τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς της περιοχή με ένα συμβολικό ποσό.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Θεματικές του συνεδρίου
Το συνέδριο αποτελεί δράση του Special Interest Group (SIG 3) του EARLI (European Association for Research in Learning and Instruction) που διαπραγματεύεται το ζήτημα της Εννοιολογικής Αλλαγής (Conceptual Change) στη μάθηση και τη διδασκαλία. Μέσα από τα διάφορα θεωρητικά πλαίσια που έχουν διαμορφωθεί για την εννοιολογική αλλαγή διερευνώνται ζητήματα που άπτονται της διδασκαλίας και της μάθησης εννοιών από διάφορα γνωστικά αντικείμενα, από τις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά, μέχρι τη μάθηση της γλώσσας, της ιστορίας, κτλ. Μελετώνται κοινωνικοί, γνωστικοί και συναισθηματικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση με εννοιολογική αλλαγή, προβλήματα στους λογικούς συλλογισμούς που μπορούν να προκύψουν καθώς και τρόποι παρέμβασης. Η προσέγγιση αυτών των ζητημάτων γίνεται με ποικιλία μεθοδολογιών και εξετάζονται από φιλοσοφικής και επιστημολογικής, μέχρι νευροφυσιολογικής, γνωστικής και εκπαιδευτικής σκοπιάς, καταλήγοντας συχνά σε εκπαιδευτικές εφαρμογές που αφορούν δημιουργία νέων πρακτικών στη διδασκαλία, διδακτικών παρεμβάσεων και υποστηρικτικού υλικού σε νέα περιβάλλοντα μάθησης, που οδηγούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.
Θερινό Σχολείο
Στα πλαίσια παράλληλων δραστηριοτήτων του συνεδρίου θα διοργανωθεί θερινό σχολείο για φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και νέους ερευνητές, όπου μέσα από εργαστήρια και σεμινάρια που θα προσφέρουν καταξιωμένοι καθηγητές διεθνούς εμβέλειας, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα μεθοδολογικά και θεωρητικά τους εργαλεία, να πάρουν ανατροφοδότηση για την έρευνά τους που βρίσκεται σε εξέλιξη και να διδαχθούν τρόπους να γράφουν επιστημονικά κείμενα προς δημοσίευση σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου